Kontakt

  • Kallelse via e-Brev

    Nu börjar vi med e-Brev! Bra för miljön!

    Du behöver Kivra appen för att kunna ta emot e-Brev från oss.  Har du inte Kivra så kommer det fysiska brevet som vanligt med posten.

    För android: Google Play

    För Apple: AppStore

  • Telefon

    Telefon (Sjuksköterska)

    08-406 28 11

    Telefontider:

    Mån-tors 09.00-11.00
    Fredag 09.00-10.00

    Fax

    08-796 71 99

    Av- och ombokningar sker via 1177

    • Kallelse via e-Brev

      Nu börjar vi med e-Brev! Bra för miljön!

      Du behöver Kivra appen för att kunna ta emot e-Brev från oss.  Har du inte Kivra så kommer det fysiska brevet som vanligt med posten.

      För android: Google Play

      För Apple: AppStore

       

  • Hitta till oss

    IMG_5299Besöksadress

    Sophiahemmet

    Hus K,  Entréplan
    Valhallavägen 91
    114 86 Stockholm

    Tunnelbana till Tekniska Högskolan (röd linje 14)

    Roslagsbanan eller buss till Östra Station.

    Om ni kommer med bil, kom i god tid då det kan vara svårt att hitta parkering!

  • Adress

    Besöksadress

    Sophiahemmet, Hus K,  Entréplan
    Valhallavägen 91
    Stockholm

    Postadress

    Öronkliniken Stockholm AB
    Sophiahemmet
    Box 5605
    114 86 Stockholm

  • SL Reseplanerare

    Snabbaste vägen till Sophiahemmet med SL

  • Klagomål och synpunkter

    Vi strävar hela tiden efter att bli bättre och erbjuda den bäst möjliga vården. Därför uppskattar vi om du berättar för oss om du inte är nöjd med bemötandet eller vården hos oss.

    Det finns flera sätt att göra detta på:

    I första hand ska du kontakta vår verksamhetschef Annika Elmqvist Stenberg via brev. Adress: Verksamhetschef Annika Elmqvist Stenberg, Öronkliniken Stockholm AB, Sophiahemmet, Box 5605, 114 86 Stockholm

    Om du har klagomål på vården vid Öronkliniken kan du som patient eller anhörig vända dig till Patientnämnden. Det är en fristående och opartisk instans som hanterar alla slags problem i offentligt finansierad vård. Vänligen observera att om du har kommit till Öronkliniken via privat sjukvårdsförsäkring, är det försäkringsbolaget du ska vända dig till.

    Om du själv eller en närstående råkat ut för en vårdskada eller om du upplevt bristande
    patientsäkerhet kan du framföra detta till Inspektionen för vård och omsorg. IVO ansvarar för att utreda patientklagomål, varför fel kan ha uppstått och vad som ska göras för att minimera risken att det händer igen.
    Om du drabbas av en skada när du vårdas inom offentlig sjuk- eller tandvård kan du ha rätt till ekonomisk ersättning enligt patientskadelagen. Du kontaktar då Patientförsäkringen LÖF.  Om vården är privat- eller privatförsäkringsfinansierad så gäller läkarens egen patientskadeförsäkring, kontakta då öronkliniken.

Scrolla till toppen